4 lip 2022

Jak personalizowane produkty poligraficzne wzmacniają Twoje wysiłki marketingowe?

Produkty drukowane ewoluowały wraz z upływem czasu, a jednym z największych trendów w XXI wieku jest personalizacja. Personalizacja materiałów drukowanych wymaga dodatkowego czasu, ale może się opłacić dzięki połączeniu z idealnym nabywcą. Może to zwiększyć świadomość marki oraz wydłużyć czas trwania i zasięg kampanii. Wykorzystując dane o klientach (takie jak nazwiska, zainteresowania czy tokeny personalizacji) na produktach drukowanych, oferujesz swoim odbiorcom taki rodzaj personalizacji, który naprawdę przemawia do nich indywidualnie.

Tworzenie czegoś pamiętnego (i możliwego do podzielenia się)

W 2014 roku Coca-Cola stworzyła wirusową kampanię marketingową, nie mając nic więcej niż spersonalizowaną etykietę do druku i odpowiedni hashtag. Jak to zrobili? Skłonili klientów do zakupu coli, która miała na sobie imię ich przyjaciela lub współpracownika (łatwo spersonalizowany nadruk), a następnie kazali im dać butelkę swojemu przyjacielowi i podzielić się, dzieląc się doświadczeniem w mediach społecznościowych za pomocą hashtagu #ShareACoke. Możliwość tworzenia i udostępniania tak spersonalizowanych treści pokazała, w jaki sposób promocyjne produkty poligraficzne mogą płynnie uzupełniać cyfrowe działania marki. To zadziałało w przypadku Coke, ponieważ nawet gdy firma przestała emitować reklamy, świadomość marki trwała nadal. Klienci nadal używali produktów i dzielili się treściami.

Personalizacja

Klienci chcą czuć się zauważeni i chcą wiedzieć, że zostali wysłuchani. Każdy z nich ma swoją własną historię i własne doświadczenia, a to wpływa na to, jak reaguje na Twoją markę. Spersonalizowany marketing poprawia zaangażowanie klientów i zwiększa lojalność wobec marki. Kiedy firma dodaje mały szczegół dotyczący klienta (nawet tylko imię) do swoich działań marketingowych, może to zwiększyć zaangażowanie klienta. Personalizowane produkty poligraficzne to pewny sposób na połączenie Twojej marki z klientem, ponieważ przemawiają do niego jako do osoby.

Musisz być strategiczny w tym, jakie treści udostępniasz jakiemu klientowi, ponieważ marketing nigdy nie jest podejściem uniwersalnym. Załóżmy, że wysyłasz mailera z kuponem. Będzie to bardziej efektywne, jeśli wykorzystasz dane o swoich klientach (druk zmiennych danych), aby wysłać ekskluzywne oferty oparte na nawykach wydatków każdego klienta. Oferta, którą wysyłasz stałemu klientowi powinna być inna niż oferta, którą wysyłasz komuś, kto nigdy nie dokonał u Ciebie zakupu. Należy przekazać swojemu partnerowi drukarskiemu dane o klientach, które mają być wykorzystane w spersonalizowanych produktach poligraficznych, niezależnie od tego, czy jest to baza danych nazwisk, czy bardziej szczegółowe informacje, takie jak wcześniejsze zachowania zakupowe.

Powiązane: Konfiguracja druku zmiennych danych dla doskonałej personalizacji

Rodzaje właściwości, które mogą być wykorzystane do personalizacji:

  • Nazwa klienta
  • Zainteresowanie lub specjalność
  • Drużyna sportowa
  • Imię zwierzęcia
  • Logo marki
  • Własny hashtag
  • Urodziny
  • Ulubiony kolor
  • Organizacje charytatywne (wspieraj lokalne lub krajowe organizacje charytatywne za pomocą logo i kolorów)
  • Limitowane edycje (tworzenie personalizacji w małych seriach)
  • Poziomy lojalności (produkty promocyjne oparte na zaangażowaniu klienta)

Siła indywidualności i marki

Konsumenci otrzymują cyfrowe reklamy przez cały dzień; od mediów społecznościowych, przez reklamy pop-up, po e-maile. Personalizowany marketing drukowany pomaga pokazać indywidualność firmy i wzmocnić markę. Personalizowane produkty drukowane są czymś do rozważenia, ponieważ są to namacalne przedmioty, które klienci mogą dotknąć i trzymać w rękach. Dodanie imienia klienta do produktu dodaje osobisty akcent, który pozostaje z klientem.

Powiązane: Zwiększaj zaangażowanie dzięki superpersonalizowanym wydrukom

Rodzaje personalizowanych produktów poligraficznych do kupienia:

  • Direct Mail
  • Broszury
  • Katalogi
  • Etykiety produktowe
  • Notatnik

Personalizowany marketing tworzy więź z klientami i idzie o krok dalej, aby pomóc im czuć się postrzeganymi jako jednostki. Kiedy te artykuły promocyjne są używane skutecznie i widziane przez innych konsumentów, to naturalnie poprawia świadomość marki.

Personalizowane produkty drukowane mogą być czymś prostym, jak mailer lub etykieta produktu z nazwiskami, lub czymś bardziej dogłębnym. Wszystko zależy od tego, co wiesz o swoim kliencie, celu marketingu i produktów drukowanych, które chcesz spersonalizować. Aby uzyskać pomoc w zakresie kampanii marketingowych, firma Ironmark ma ekspertów w gotowości. Zadzwoń do nas lub wyślij e-mail w dowolnym momencie!

Zobacz również