4sty2018

Z czego powinien się składać dobry katalog firmowy

Form prezentacji swojej oferty wśród firm jest bardzo wiele. Jedną z nich jest książkowy katalog firmowy, który w skromny i szybki sposób pozwala zaprezentować naszą ofertę. Podczas jego tworzenia należy pamiętać o paru podstawowych czynnikach, które w pozytywny sposób wpłyną na jego odbiór przez klientów.

Magia druku

Przede wszystkim głównym plusem tej formy prezentowania swojej oferty jest fakt, że jest ona niezmienna od bardzo dawna i odbiorcy są po prostu przyzwyczajeni do takiego sposobu prezentacji oferty firmowej. Można powiedzieć, że drukowanie katalogów jest niemalże tak samo stare jak druk plakatów czy książek. Każda dobra drukarnia przyznaje, że przez jej siedzibę przewinęło się tysiące zleceń dotyczących druku katalogów firmowych. Właściciele tych drukarni przyznają jednak, że jakość przesyłanych materiałów do druku często pozostawia wiele do życzenia.

O czym należy pamiętać?

Przede wszystkim ważne jest to, żeby pamiętać o przejrzystości swojego katalogu. Powinien przykuwać on wzrok czytelników w miejscach, na których najbardziej nam zależy i prezentować głównie te treści, które mamy zamiar najbardziej wyeksponować. Czytelność jest w tym przypadku niesamowicie ważna. Trzeba pamiętać również o tym, że katalog to nasza duża wizytówka. Możemy wręczyć go klientowi osobiście lub przesłać pocztą, aby zapoznał się on z naszą ofertą. Każdy katalog powinien wyróżniać się na tle konkurencji oraz powinien różnić się od swojego poprzednika. Różnorodność jest kolejnym ważnym pojęciem, o którym powinniśmy pamiętać i którego powinniśmy się trzymać. Kolejnym zadaniem, które powinno realizować się dzięki tej formie prezentacji naszej oferty jest podtrzymywanie dobrego wrażenia o firmie i jej solidności. Należy pamiętać, że do przygotowania katalogu należy wybrać odpowiednią drukarnię cyfrową. Nie każda pobliska czy tania drukarnia za rogiem będzie w stanie zrealizować nasze zlecenie w dobrej jakości, a jest ona również jedną z kluczowych cech dobrego katalogu. Klient po zapoznaniu się z przygotowaną wcześniej ofertą powinien poczuć, że dana firma jest solidna i wiarygodna. Powinien wywoływać u odbiorcy chęć zrobienia zakupów właśnie w naszej firmie i zaufania właśnie nam.

Najczęściej popełniane błędy

Jak wspomniano wcześniej - katalog to jedna z najbardziej podstawowych form promocji oferty naszej firmy. Jest on na tyle klasyczny, że nie powinno się w nim zbytnio kombinować. Podstawowy format katalogów to A4, a więc większość z nich wygląda bardzo podobnie. Nie powinniśmy przesadzać również na jego łamach z zawartością marketingową, ponieważ może ona odwracać uwagę od naszych produktów. Z reguły w takich katalogach zamieszczane są reklamy branżowe z krótkimi informacjami o promocjach przygotowanych przez naszych partnerów biznesowych. Jest to jak najbardziej zrozumiały ruch, ponieważ współpraca polega m.in. na wspólnym reklamowaniu swoich biznesów - jednakże należy pamiętać, aby nie przesadzać z reklamami, ponieważ ich zbyt duża ilość może bardzo negatywnie wpłynąć na odbiór naszego katalogu. Może zostać on uznany za jedną wielką reklamę - a tego zdecydowanie należy się wystrzegać.

Im później, tym... lepiej!

Produkcja katalogów firmowych ostatnimi czasy stała się dużo łatwiejsza. Drukarnie internetowe posiadają już swoiste szablony produkcji tego typu książek promocyjnych. Wśród wielu opcji możemy wybrać nakład, tryb produkcji, rodzaj katalogu i dokładny zadruk. Oczywiście ważną kwestią jest również rodzaj papieru na jakim wydrukujemy naszą ofertę. Według eksperta z zaprzyjaźnionej drukarni online (Lobos Promo) - najczęściej wybieranym typem papieru na takie wydruki jest papier kredowy. Jeśli potrzebujecie więcej informacji na ten temat zachęcamy do przeglądnięcia pozostałych artykułów na naszej stronie. Mamy nadzieję, że rozwieją wszelkie wątpliwości!

Zobacz również