8 sty 2022

Znaczenie papieru w sali lekcyjnej

Kiedy tej jesieni rozpoczął się rok szkolny 2021-22, ponad 50 milionów dzieci powróciło do nauki w pełnym wymiarze godzin, osobiście - wiele z nich po raz pierwszy od początku pandemii. Według MCH Strategic Data, 89% szkół powróciło obecnie do nauki w pełnym wymiarze godzin, przy czym mniej niż jeden procent szkół korzysta z nauczania zdalnego, a reszta z modelu hybrydowego.

Podczas gdy w całym kraju miały miejsce krótkoterminowe zamknięcia szkół (Burbio do tej pory uchwyciło 605 okręgów szkolnych dotkniętych zamknięciami obejmującymi 2,319 szkół do połowy października), tendencja wydaje się zmierzać w kierunku pozytywnego spadku wraz z postępującą jesienią.

Oprócz rozmów na temat wymagań dotyczących masek i szczepionek, tym, co zmieniło się w klasach, jest większe niż kiedykolwiek wcześniej poleganie na technologii edukacyjnej. Pojawienie się zdalnego nauczania w związku z pandemią wymusiło swego rodzaju studium przypadku w zakresie powszechnego wykorzystania technologii w edukacji. Raport Reach Capital ReimagineED dotyczący trendów w amerykańskiej edukacji wykazał, że w ubiegłym roku do amerykańskich szkół K-12 dostarczono 26 milionów urządzeń, wykorzystanie Google Classroom wzrosło o 375% rok do roku, a do kwietnia 2020 roku użytkownicy Zoom Education będą stanowić 50% subskrybentów.

Jednak to samo badanie wykazało, że 84% nauczycieli ma trudności z utrzymaniem zaangażowania i motywacji uczniów, a średni czas spędzony online przez dzieci podwoił się do ponad 6 godzin dziennie w czasie pandemii.

Korzyści płynące z technologii są niezaprzeczalne, ale podczas gdy nauczyciele poruszają się po tych zmianach programowych, warto pamiętać o niektórych zaletach drukowanej strony w klasie.

Pisanie odręczne sprzyja nauce i edukacji

Naukowcy z Princeton i UCLA odkryli, że uczniowie, którzy pisali swoje notatki na papierze, zachowywali więcej z tego, co usłyszeli i byli w stanie lepiej zrozumieć temat, ponieważ pisanie angażuje ośrodki pamięci i poznania w mózgu w inny sposób niż pisanie na klawiaturze. Studenci są bardziej skłonni do zapisywania kluczowych punktów w miarę przetwarzania informacji, zamiast po prostu dyktować, ponieważ pisanie jest wolniejsze niż pisanie na klawiaturze.

Dzieci czytają inaczej z książek niż z ekranów

Naomi Baron, emerytowana profesor lingwistyki na Uniwersytecie Amerykańskim, twierdzi, że ponieważ używamy ekranów do celów społecznych i rozrywkowych, przyzwyczailiśmy się do przyswajania materiałów online, z których większość została zaprojektowana tak, by czytać je szybko i swobodnie, przeglądając zawartość bez większego wysiłku. Następnie mamy tendencję do stosowania tego samego podejścia do czytania na ekranie z trudniejszymi materiałami, z których musimy się uczyć, zwalniać, przyswajać bardziej uważnie. W rezultacie nie poświęcamy temu materiałowi należytej uwagi. Ponadto, łatwo jest się rozproszyć przez nieskończoną liczbę platform dostępnych online.

Rodzice nadal preferują fizyczne materiały

Firma BMI zleciła niedawno sondaż Frankowi Luntzowi, aby dowiedzieć się, jak rodzice oceniają skuteczność różnych materiałów do nauki. 69% rodziców, mając taką możliwość, wybiera materiały fizyczne zamiast internetowych, a 72% uważa, że fizyczne książki sprawią, że uczniowie będą bardziej zaangażowani i skupieni. Ponad 80% rodziców uważa, że materiały fizyczne ułatwiłyby im pracę, pomagając dziecku w nauce w domu, w tym wielu rodziców, którzy preferują książki online.

Czasami po prostu nie da się zastąpić papieru

Pomyśl o dziele sztuki na lodówce babci lub o świadectwie ucznia tygodnia na tablicy ogłoszeń Twojego dziecka... nie ma takiego samego efektu w sieci.

Podsumowując - zarówno druk, jak i format cyfrowy odgrywają ważną rolę w dzisiejszej klasie - i każdemu z nas przyda się chwila przerwy od ekranu.

Tagi: Szkolnictwo wyższe, Podstawy papieru & Edukacja, Writing and Reading Advocates

Zobacz również