Projektowanie graficzne to konkurencyjna dziedzina, a dobrze zaprojektowane CV może pomóc Ci wyróżnić się z tłumu. W przeciwieństwie do innych dziedzin, sposób w jaki grafik prezentuje się w swoim CV jest tak samo ważny jak informacje zawarte w dokumencie.
Oto 4 wskazówki dotyczące tworzenia CV projektanta graficznego, który zostanie zauważony:
1. Pokaż praktyczne umiejętności projektowe
Chociaż więcej "uwagi projektowej" jest zazwyczaj poświęcane stronie internetowej z portfolio lub autopromocji, CV jest świetną okazją do zademonstrowania swoich umiejętności tworzenia tożsamości, używania kolorów, zrozumienia hierarchii, a nawet biegłości w obsłudze oprogramowania. Ale, nie szalej. W przypadku życiorysów, mniej znaczy zdecydowanie więcej. Czysty, minimalny jest najlepszy - bądź tak krótki, jak to możliwe, używaj czcionek, które są łatwe do odczytania i nie szalej z elementami projektu.
2. Myśl jak człowiek biznesu
Dużym błędem popełnianym przez wielu grafików podczas tworzenia CV jest zbytnie skupianie się na projekcie, a nie na treści. Podczas gdy czysty projekt, który pokazuje hierarchię jest krytyczny, treść w CV jest również tym, na czym skupi się odbiorca. Niezależnie od tego, czy ubiegasz się o stanowisko wewnętrzne, czy w agencji, każdy rodzaj metryki, którą możesz zastosować, aby wykazać, że Twoje umiejętności projektowe przyczyniły się do sukcesu kampanii, sprawi, że Twoje CV będzie się wyróżniać.
Pamiętaj również, że tworząc treść swojego CV pamiętaj o tym, że w zależności od rodzaju firmy, do której wysyłasz swoje CV, osoba, która je przegląda może nie być profesjonalistą z branży kreatywnej. W rzeczywistości, może to nie być w ogóle osoba.
Wiele firm opiera się na systemach śledzenia kandydatów, które koncentrują się na słowach kluczowych związanych z konkretnymi wymaganiami dla danego stanowiska. Jednym ze sposobów na odkrycie, jakie słowa kluczowe są specyficzne dla stanowiska, o które się ubiegasz, jest przejrzenie podobnych ogłoszeń o pracę, zauważenie słów lub fraz powtarzających się lub skierowanych z naciskiem w sekcjach kwalifikacji i obowiązków i ponowne wykorzystanie tych słów kluczowych w swoim CV.
Aby uzyskać więcej informacji na temat słów kluczowych w CV, sprawdź ten wpis na blogu od The Balance Careers. Innym doskonałym źródłem jest Przewodnik Projektanta Grafiki do lepszego pisania w biznesie.
3. Zatrudnij korektora
Błędy ortograficzne, gramatyczne lub pominięcie krytycznych informacji (takich jak dane kontaktowe) w CV mogą sprawić, że wnioskodawca będzie wyglądał na niedbałego i niewykwalifikowanego - i zwróci uwagę na szczegóły w poważnych wątpliwościach. Pisząc swoje CV, nie staraj się pisać go w pośpiechu. Oprócz sprawdzania pisowni, przeczytaj swój życiorys na głos, używając wydrukowanej kopii do dokładnego przeglądu. Dodatkowo, polecam wziąć ten proces jeszcze dalej przez wynajęcie korektora. Koszt będzie minimalny i dobrze warte wyników.
4. Bądź pamiętny
Posiadanie wydrukowanej kopii CV na rękę, aby zapewnić podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest zawsze miły akcent. Nie tylko to sprawia, że wyglądasz przygotowany - to może sprawić, że wyróżniają się, jeśli dokonasz dobrych wyborów w odniesieniu do wyboru papieru. Wybierając najwyższej jakości papier o większej gramaturze tekstu, nadasz swojemu CV podniosły charakter, jednocześnie wzmacniając kolory w grafice. Możesz jeszcze bardziej zwiększyć wpływ drukowanego CV dzięki ciekawym zagięciom, kreatywnej oprawie lub innym interaktywnym elementom.
Oczywiście, dobrze zaprojektowane CV nie jest jedynym sposobem na wyróżnienie się podczas poszukiwania pracy. Stworzenie drukowanego dokumentu, który funkcjonuje jako część wielokanałowej kampanii autopromocyjnej danej osoby (która może obejmować stronę internetową z portfolio, posty/profile w mediach społecznościowych, wpisy na blogach, itp.) to doskonały sposób, aby potencjalni pracodawcy lepiej zrozumieli, kim jesteś i co masz do zaoferowania. Po inspiracje, które pomogą Ci stworzyć drukowane materiały autopromocyjne, które przekraczają granice, odwiedź naszą Galerię Domtar Paper.
Koniecznie dowiedz się więcej o Ashley Maydak, Menedżerze Marki Domtar Paper.