10 gru 2021

Kariera w druku: Możliwa ścieżka kariery pracownika działu obsługi klienta

    Rozmówca: Julie Newhouse Firma: Ripon Printers Stanowisko: Pracownik Działu Obsługi Klienta

Julie Newhouse rozpoczęła swoją karierę w branży poligraficznej jako przedstawiciel ds. obsługi klienta. W drodze po szczeblach kariery, aż do obecnej funkcji prezesa firmy Ripon Printers w Ripon, WI., zarządzała również działem obsługi klienta.

W tym wywiadzie dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat kwalifikacji i oczekiwań wobec przedstawiciela obsługi klienta w branży poligraficznej.

Podczas gdy inne branże mogą nazywać to stanowisko Customer Service Rep, wiele firm poligraficznych używa również tytułu Project Coordinator. Wynika to z faktu, że jest to bardziej zgodne z faktycznym zakresem obowiązków na tym stanowisku.

Jakie wykształcenie lub szkolenie jest wymagane, aby uzyskać kwalifikacje do pracy na tym stanowisku?

Aby zostać przedstawicielem obsługi klienta w branży poligraficznej, nie jest wymagane, ale preferowane jest, aby kandydat posiadał tytuł licencjata lub magistra w dziedzinie grafiki lub poligrafii. Nie zniechęcaj się jednak, jeśli nie masz wykształcenia, wiele drukarni bierze pod uwagę również doświadczenie w branży na tym stanowisku.

Inną ścieżką wejścia jest wcześniejsze doświadczenie w obsłudze klienta w innej branży.

Jakiego typu szkoły oferują takie szkolenie?

Dla preferowanej edukacji Bachelor's Degree in Graphic Arts istnieje wiele uniwersytetów, które oferują ten kierunek.

Uniwersytet Wisconsin Stout jest jednym z nich, z którym Julie jest zaznajomiona; to jej alma mater.

Inne szkoły to Ferris State, Arizona State, Clemson University, RIT, University of Central Missouri, Pittsburg State w Kansas, Illinois State, Cal Poly.

Istnieje kilka zasobów, aby znaleźć odpowiednie szkoły. College Factual zawiera opcję na dole strony, aby szukać według stanu.

Jakie są fizyczne wymagania tej pracy?

Większość wymagań fizycznych obejmuje standardową pracę przy biurku. Aby funkcjonować w tej roli, osoba musi być w stanie korzystać z podstawowych umiejętności komputerowych i obsługiwać stację roboczą. Od czasu do czasu trzeba będzie wejść na teren zakładu, ale nie oczekuje się, że będzie się uruchamiać sprzęt lub podnosić ciężkie przedmioty. Czas spędzony w zakładzie będzie wiązał się z komunikacją z kolegami z zespołu zaangażowanymi w produkcję.

Jakie są typowe wymagania zmianowe dla osoby na poziomie podstawowym?

Koordynator projektu będzie pracować w standardowych godzinach pracy, niezależnie od poziomu doświadczenia: jednak w zależności od harmonogramu produkcji, ważne jest, aby być dostępne na wezwanie po godzinach, aby odpowiedzieć na pytania i obsługiwać wszelkie nagłe wypadki, które mogą się pojawić.

Firmy poligraficzne często produkują prace na dwie lub trzy zmiany. Koordynator projektu może potrzebować pomocy, aby odpowiedzieć na pytanie dla 2 lub 3 zmiany.

Jakie są rzeczy, które najbardziej lubisz w swoim dniu pracy? Co jest satysfakcjonujące w tym, co robisz?

Ludzie, którzy wyróżniają się w tej roli będzie cieszyć się relacje, które budują z klientami.

Jest satysfakcja w pracy z zadania drukowania od początku do końca. Każdy dzień jest wypełniony problemami, które wymagają rozwiązania, a koordynator projektu jest często tym, który ułatwia rozwiązywanie problemów. Są oni jak piasta koła.

Muszą koordynować przekazywanie informacji o tym, czego oczekuje klient do wielu wewnętrznych współpracowników, aby zapewnić, że gotowy produkt spełnia oczekiwania klienta. Jest to stanowisko o dużej odpowiedzialności i każdy dzień jest wyjątkowy.

Jakie podstawowe zainteresowania lub umiejętności dobrze pasują do tego stanowiska?

Osoba na tym stanowisku musi posiadać duże zdolności komunikacji pisemnej i werbalnej. Musi być zorientowana na obsługę klienta. Wymagana jest solidna dbałość o szczegóły. Praca drukarska często dotyka aż sześciu działów wewnętrznych. Każdy dział potrzebuje jasnych instrukcji na temat tego, czego wymaga jego część pracy.

Jakie są najbardziej wymagające wymagania na tym stanowisku?

Jest to środowisko o szybkim tempie pracy, w którym często występują zakłócenia. Koordynator projektu musi być zdolny do wielozadaniowości. Konieczność rozwiązywania konfliktów z klientami i między wewnętrznymi działami może być stresująca.

Decyzje dotyczące jakości będą często spoczywać na barkach koordynatora projektu, pytania takie jak: "Czy kolor będzie do zaakceptowania przez klienta? Czy praca introligatorska spełni oczekiwania?".

Jakie zmiany przewiduje Pan w ciągu najbliższych 10 lat, które mogą wpłynąć na ten rodzaj pracy? Może to być postęp w technologii, zmiany demograficzne, które stwarzają więcej lub mniej możliwości, itp.

Przejście na komunikację cyfrową sprawi, że aspekt relacji na tym stanowisku stanie się większym wyzwaniem. Konieczna będzie elastyczność w zakresie preferowanego przez klienta sposobu komunikacji. Bardziej doświadczeni nabywcy druków będą prawdopodobnie woleli rozmowy telefoniczne, podczas gdy nowsi nabywcy druków mogą preferować pocztę elektroniczną lub teksty.

Zadania związane z drukiem są coraz mniejsze i często obejmują wiele wersji tego samego produktu, więc dbałość o szczegóły będzie bardzo cenna. Na przykład, klient może mieć wiele wersji katalogu, który może zawierać małe aktualizacje dla różnych osób. Zdolność do wychwytywania błędów w tego typu projektach jest bardzo ważna.

W ogóle predyspozycje techniczne będą korzystne. Podobnie jak na całym świecie, zamawianie druku i jego produkcja stają się coraz bardziej zautomatyzowane. Znajomość obsługi programów komputerowych i umiejętność komunikowania się z zakładem produkcyjnym w celu udzielania wskazówek jest niezbędna w tej pracy.

Według badania płacowego, które Printing Industries of America (PIA) przeprowadziło w 2018 roku, średnie wynagrodzenie na tego typu stanowisku wynosi około 45 000 USD. Pensja będzie się różnić w zależności od Regionu i od doświadczenia.

Tags: Careers in Print

Zobacz również