2 maj 2022

Utrzymanie spójności materiałów marketingowych dla wielu lokalizacji

Wyobraź sobie, że wszędzie używasz innego imienia. Ludzie na poczcie myślą, że jesteś Joe, a pracownicy banku, że masz na imię Pete. Kiedy idziesz do swojej ulubionej restauracji, wszyscy mówią do Ciebie Bob.

To dopiero kryzys tożsamości.

Nie tylko ludzie mogą mieć kryzys tożsamości. Mogą go mieć także marki.

Jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji, musisz zadbać o to, aby nie miała wielu tożsamości. Oznacza to, że każda lokalizacja musi mieć takie same materiały marketingowe. W przeciwnym razie Twoja firma będzie cierpieć na poważny kryzys tożsamości, który zaszkodzi sprzedaży.

Na szczęście możesz wykorzystać portal marketingowy e-commerce - lub, jak niektórzy nazywają, markowy sklep z materiałami marketingowymi - aby zapewnić łatwy dostęp do wszystkich drukowanych materiałów marketingowych (takich jak wizytówki, podręczniki dla pracowników, pocztówki wysyłane pocztą bezpośrednią, ulotki, broszury i inne), cyfrowych zasobów marketingowych (takich jak banery e-mail, pliki logo, grafiki reklam display, prezentacje i inne zatwierdzone obrazy) oraz artykułów promocyjnych (takich jak odzież dla pracowników, długopisy, notatniki, upominki i obrusy).

Po skonfigurowaniu tego portalu członkowie zespołu lub właściciele franczyzy we wszystkich lokalizacjach mogą dowolnie korzystać z materiałów, zapewniając ten sam wygląd i atmosferę w każdym sklepie. Materiały drukowane i promocyjne zostaną wydrukowane i dostarczone bezpośrednio do poszczególnych placówek, a materiały cyfrowe będą dostępne do natychmiastowego pobrania. Można skonfigurować logowanie oparte na uprawnieniach, tak aby tylko niektóre osoby miały określony dostęp. Możesz też ustawić, że płacą lokalizacje lub firma, w zależności od tego, co wybierzesz. To nie może być prostsze!

Powiązane: Budowanie lepszych relacji między franczyzobiorcą a franczyzodawcą

Dostarczaj aktualne materiały, aby utrzymać spójność marki

Dzięki portalowi marketingowemu E-commerce w chmurze franczyzobiorcy i kierownicy sklepów mają dostęp do materiałów marketingowych z dowolnego miejsca. System można wykorzystywać do dostarczania aktualizacji standardowych materiałów marketingowych i rozsyłania dokumentów dotyczących zbliżających się krótkoterminowych wydarzeń. Można nawet ustawić daty ważności materiałów, aby nikt nie miał dostępu do nieaktualnych informacji. To znacznie upraszcza konieczność zachowania spójności we wszystkich działach.

Dostosowanie i personalizacja

Chcesz, aby przekaz Twojej marki pozostał spójny, ale rozumiesz potrzebę personalizacji i dostosowania do potrzeb. Na przykład, jeśli masz sklepy na Florydzie i w Georgii, nie mogą one mieć tych samych danych kontaktowych w broszurach skierowanych do klientów.

Portal marketingu e-commerce daje pracownikom na poziomie lokalizacji możliwość dostosowania niektórych pól, takich jak nazwiska pracowników, adres sklepu, numer telefonu i godziny pracy, do odpowiednich materiałów. Inne pola można zablokować, aby pozostały takie same dla wszystkich. Można również wybrać opcję blokowania całego dokumentu. Blokując pewne pola, a inne pozostawiając otwarte do dostosowania, firmy mogą zachować przekaz swojej marki, jednocześnie zwracając się bezpośrednio do klientów w różnych regionach.

Powiązane: Zarządzanie marką i aktywami w wielu oddziałach

Marketing w mediach społecznościowych

Jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji, prawdopodobnie masz również wiele kont w mediach społecznościowych. Każdy sklep może mieć swoje własne konta na Facebooku, Twitterze i Instagramie, których menedżerowie używają do nawiązywania osobistych kontaktów z klientami. Jest to doskonały sposób na dotarcie do klientów, ale może też przysporzyć niemałego bólu głowy centrali marki. Konsekwencja jest kluczem, a powierzenie zarządzania kontami w mediach społecznościowych różnym osobom oznacza, że zawsze musisz starać się wyeliminować niespójne komunikaty.

Portal marketingowy e-commerce może rozwiązać ten problem. Można tworzyć komunikaty w mediach społecznościowych zgodne z marką i ładować je do platformy. Następnie każdy menedżer mediów społecznościowych może uzyskać dostęp do tych postów i załadować je dla swojej lokalizacji. Oznacza to, że każda strona w mediach społecznościowych będzie zgodna z przekazem Twojej marki.

Powiązane: Jak zacząć przygodę z handlem elektronicznym?

Konsekwencja nie musi być trudna

Jeśli oddasz każdemu kierownikowi sklepu lub franczyzobiorcy kontrolę nad przekazem marki, Twoja marka będzie rozproszona. Z pomocą portalu e-commerce przekaż jeden solidny komunikat. Dzięki temu, gdy klienci będą przechodzić z jednej lokalizacji do drugiej, trafią do firmy, którą znają i której ufają. Nie będą zdezorientowani różnicami w przekazie marki, a Ty będziesz mógł budować swoją tożsamość i służyć swoim klientom.

Podoba Ci się pomysł stworzenia spójnej tożsamości marki, ale nie masz na to czasu? Masz miliony małych rzeczy do zrobienia, więc przekaż tę wielką sprawę firmie Ironmark. Wystarczy jedna szybka rozmowa, aby dowiedzieć się, jak możemy sprawić, by tożsamość Twojej marki była spójna we wszystkich lokalizacjach. Skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.

Zobacz również