15sty2018

Jak i gdzie wydrukować wizytówki?

​Druk wizytówek staje się coraz popularniejszą formą reklamy. Gdy przedstawiasz się nowemu, ważnemu klientowi, dobrze jest dać mu małą karteczkę ze swoim imieniem, nazwiskiem, danymi kontaktowymi oraz firmowymi. Dzięki temu lepiej Cię zapamięta, a gdy będzie potrzebował Twoich usług, szybko odnajdzie kontakt. Druk broszur również jest dobrym rozwiązaniem marketingowym, jednak nie zastąpi wizytówek, dzięki którym partnerzy zapamiętają Cię na dłużej. Broszury zazwyczaj lądują w koszu na śmieci, wizytówki w portfelu.

Od pisania do druku cyfrowego

Pierwsze wizytówki pojawiły się w Chinach w XV wieku – wyrabiane były ręcznie, ponieważ nie istniały jeszcze drukarnie cyfrowe. W Europie natomiast zaistniały nieco później, za czasów panowania we Francji Ludwika XIV i były atrybutem arystokracji. Rozwijały się w bardzo szybkim tempie – momentalnie zostały okrzyknięte miniaturowymi dziełami sztuki. W Polsce upowszechniły się dopiero pod koniec XVIII wieku. Popularny był zwyczaj wręczania ich przy okazji odwiedzin. Bardzo często oceniano właścicieli właśnie na ich podstawie. W kolejnym wieku stały się natomiast niezbędne, przede wszystkim w biznesie. Pierwsze wizytówki wydrukowano seryjnie w dobrej drukarni we Włoszech.

Drukarnia online i projektowanie wizytówek

Postanowiłeś już, że Twoja firma będzie mieć wyjątkowe, przyciągające uwagę wizytówki. Nie wiesz jednak, jak się za to zabrać. Nie jesteś grafikiem i nie znasz się na projektowaniu tego typu reklam, a na wynajęcie profesjonalisty nie masz pieniędzy. Wydaje się, że to sytuacja bez wyjścia. Na pomoc przychodzi nie jedna drukarnia internetowa, która w zakresie swoich usług posiada również projektowanie wizytówek na zlecenie. Wystarczy jedynie za pomocą strony internetowej skontaktować się z usługodawcą. Potem przedstawisz mu swoje wymagania, a on zaprojektuje dla Ciebie niepowtarzalną wizytówkę. Warto poszukać taniej drukarni, aby za projekt i wydrukowanie nie zapłacić zbyt dużo. Te internetowe zazwyczaj udostępniają cenniki na swoich stronach, dzięki czemu klient może bez problemu znaleźć je i przeanalizować.

Dobra drukarnia jest droga?

Zanim zdecydujesz się na zlecenie druku Twoich wizytówek, koniecznie poczytaj opinie na temat danego punktu, aby później nie żałować podjętej decyzji. Cena usług druku cyfrowego nie zawsze idzie w parze z jakością – często zdarza się, że jest wręcz odwrotnie. Dlatego powinieneś przeczytać chociaż kilka opinii o drukarni, której chcesz zlecić wykonanie swoich wizytówek. Możesz również poprosić kilka drukarni cyfrowych o wydruk jednego zdjęcia czy obrazka jako druk testowy, aby później porównać ze sobą jakość stworzonych dzieł. Jest to nieco czasochłonne, jednak dzięki takim działaniom unikniesz rozczarowania. Na pewno nie będzie Ci miło, kiedy Twoje zlecenie zostanie wykonane bez większej staranności.

Dlaczego druk cyfrowy wizytówek jest ważny?

Wizytówki są bardzo istotną częścią identyfikacji wizualnej całej firmy. Aby odpowiednio się zareklamować i zapaść w pamięć potencjalnych klientów, nie wystarczy druk plakatów czy ulotek, które i tak wylądują w koszu. Wizytówki są najmniejszym, bardzo poręcznym elementem – klienci mogą nosić je zawsze przy sobie i sięgać po nie w każdej chwili. Do tego między innymi od nich zależy pierwsze wrażenie, jakie zrobimy na człowieku potencjalnie zainteresowanym naszymi usługami. Z pomocą grafika dobra drukarnia wydrukuje wizytówki, które będą przyciągać klienta i sprawiać, że w pewnym momencie zechce on nawiązać kontakt. Poza tym przypominają one kim jesteśmy i co robimy – już podczas projektowania powinieneś zaznaczyć, że potrzebujesz małej reklamy, która bezpośrednio kojarzyć się będzie z produktami lub usługami Twojej firmy. Wizytówka powinna być niczym dobry post na portalu społecznościowym, wtedy ludzie będą ją sobie „udostępniać”, reklamując tym Twoją działalność. Druk cyfrowy wizytówek sprawi, że utrwalisz wizerunek firmy w pamięci klientów. Korzyści z tego typu działań znacznie przewyższają koszt druku w drukarni internetowej. Nawet wykorzystanie do tego najwyższych jakościowo materiałów, zastosowanie wielu kolorów i ciekawych tekstur nie sprawi, że cena będzie ogromna. Wiele osób twierdzi, że dobrze zaprojektowana i wydrukowana wizytówka wzbudza zaufanie klienta i tworzy u niego poczucie wiarygodności. Zainwestuj w profesjonalny projekt – dzięki niemu wyróżnisz swoją firmę na tle innych!

Jesteś profesjonalistą? Pokaż to!

Przy druku cyfrowym wizytówek nie warto korzystać z amatorskich rozwiązań. Niewłaściwe projekty bardzo rzucają się w oczy klientów i budzą negatywne skojarzenia z firmą. Sukcesem zaowocuje natomiast współpraca z grafikiem. W drukarni online nie musisz zlecać wszystkiego internetowo – wiele z nich oferuje osobiste spotkania z profesjonalistą od projektów, dzięki czemu również będziesz miał wkład w tworzenie Twojej wizytówki. Pamiętaj, że powinna ona oddawać charakter Twojego biznesu. Oczywiście nie może na niej zabraknąć podstawowych danych, takich jak imię i nazwisko, nazwa firmy, adres, numer telefonu, a także logo czy strona internetowa. Jeśli chcesz, możesz również poprosić o umieszczenie na niej odnośników do profili na portalach społecznościowych czy chwytliwego sloganu promującego Twoją markę. Pamiętaj także o zachowaniu umiaru, aby wizytówka była jak najbardziej czytelna.

Zobacz również