23 paź 2021

Drukowany Wakacyjny Katalog Zabawek powraca!

Wielu z nas pamięta upragniony wakacyjny katalog z zabawkami. Czy to była księga życzeń Sears lub 100-stronicowy katalog Toys R Us (RIP Toys R Us), katalog zabawek wakacyjnych był numerem jeden do wyboru zabawek. Przedmioty były zaznaczone, strony były oznaczone, lub bardziej pracowity z nas miał kolorowe koordynowane zakładki. Było to niezapomniane doświadczenie... na równi z dekorowaniem choinki i pieczeniem ciasteczek. To było doświadczenie dotykowe, które tylko papier może zapewnić. Zawsze cieszyłem się na otrzymanie tego katalogu pocztą każdego roku - stąd powód, dla którego doceniam fakt, że Amazon dostrzegł okazję do przywrócenia wakacyjnego katalogu zabawek. Dlaczego jest to wielka sprawa, pytasz?

Przywrócenie druku i papieru

Jako marketer i miłośnik katalogów w ogóle, uwielbiam fakt, że firma zajmująca się głównie e-handlem zatrudniła katalog drukowany do swojego arsenału taktyk marketingowych. Wydaje się to niezwykłe dla cyfrowego behemota, jakim jest Amazon. Jednakże, Amazon dostrzegł okazję do wykorzystania "tradycyjnej" taktyki marketingowej i stworzył 68-stronicowy przewodnik przed sezonem wakacyjnym. Plus, z niefortunnym upadkiem Toys R Us i Sears, jestem pewien, że Amazon starał się wypełnić pustkę, że ich drukowane katalogi wakacyjne pozostawił za sobą. Ponadto, bystrzy marketerzy upewniają się, że katalogi są napędzane przez dane konsumenckie i kierowane do właściwego konsumenta w odpowiednim czasie. Wiedzą również, że millenialsi cenią sobie druk i lubią wrażenia dotykowe.

Reimaginacja wakacyjnego katalogu zabawek

Myślę, że jeszcze bardziej interesujące jest to, że wzięli drukowany katalog i uczynili go swoim własnym. Katalog, "A Holiday of Play" posiada kody QR dla wybranych zabawek. Klienci skanując kod QR dowiadują się więcej o danym elemencie i składają zamówienie. Oprócz aspektu technicznego, który ma na celu zachęcenie klientów do odwiedzenia ich strony, katalog został zaprojektowany w stylu retro i oferuje markom możliwość inspirowania się pomysłami, projektami i kreatywnymi wizualizacjami. Wykorzystanie ikonicznych pudełek Amazon Prime na okładce pokazuje historię marki i tworzy zabawną więź z klientem.

Czy katalogi wciąż są ważnym kanałem?

Odpowiedź brzmi: tak.

Według Multichannel Merchant Marketing Special Report, 84,2% sprzedawców twierdzi, że nadal używa katalogów jako kanału sprzedaży. Siła katalogu w dzisiejszym świecie polega na połączeniu, jakie katalog może nawiązać z klientem i skłonić go do zakupu online. Nic nie opowiada historii marki tak, jak moc papieru. Podczas gdy Amazon robi furorę ze swoim nowym katalogiem, nadal widać wielu innych detalistów, takich jak Target i eBay, którzy używają drukowanych katalogów jako kanału. EBay's Toy Book poszedł w ślady Amazona, prezentując najgorętsze zabawki sezonu, jak również zabawki retro.

Myślę, że nadal będzie zobaczyć katalogi i inne strategie marketingowe reklamy druku ponownie odwiedził jako bardzo opłacalne taktyki marketingowej. Jednak myślę, że będzie to wyglądać inaczej niż w przeszłości. Zobaczysz więcej taktyk opartych na danych i bardzo ukierunkowanych przesyłek, które będą łączyć klientów z doświadczeniami online w różny i niezwykły sposób. Podobnie jak technologie cyfrowe, tak i technologia druku poszła do przodu. Jedyną rzeczą, która może Cię ograniczyć w dzisiejszym świecie, jest Twoja wyobraźnia.

Tagi: Trendy w marketingu druku

Zobacz również