Stworzenie właściwego asortymentu produktów może być trudne dla sprzedawców artykułów biurowych. Oto kilka wskazówek, jak dowiedzieć się, jakich papierów najbardziej potrzebują Twoi klienci.
Jako sprzedawca detaliczny wiesz, że posiadanie właściwego asortymentu produktów ma zasadnicze znaczenie. Ale czy można mieć zbyt duży wybór dla swoich klientów?
Jeśli nie jesteś ekspertem w branży, wybór odpowiedniego papieru może przypominać wybór smaku lodów w lokalnym sklepie z napojami gazowanymi. Mając do wyboru trzy tuziny smaków i nieskończoną ilość dodatków, klienci mogą zdecydować się na zwykłe, stare lody waniliowe.
Dostępność różnych marek, kolorów, gramatur, wykończeń i standardów środowiskowych sprawia, że duży asortyment produktów w wielu sklepach może być przytłaczający dla klientów. Liczą oni na to, że ich sprzedawca artykułów biurowych lub dostawca papieru posortuje opcje i dostarczy to, czego potrzebują i kiedy tego potrzebują.
Jak zatem stworzyć idealny asortyment produktów papierniczych dla klientów, aby zwiększyć ich doświadczenie zakupowe?
Optymalizacja asortymentu produktów
- Wiedza o tym, ile rodzajów papieru należy oferować, może być trudna - chcesz zaoferować wystarczającą różnorodność, aby zaspokoić potrzeby swoich klientów, ale nie chcesz ich przytłoczyć zbyt dużym wyborem. Optymalizacja asortymentu oznacza wyeliminowanie produktów, które się nie sprzedają i dodanie nowych pozycji, aby wypełnić wszelkie luki w ofercie.
Zadaj sobie pytanie, czy nie brakuje Ci produktu, który pomógłby Ci lepiej obsłużyć określoną grupę odbiorców. Ważne jest, aby upewnić się, że nasza oferta obejmuje szeroki zakres potrzeb i zastosowań dla wszystkich klientów.
Dobry asortyment produktów będzie służył zarówno klientom biznesowym, jak i hobbystom, nauczycielom, studentom i innym klientom, którzy cenią sobie szeroką gamę kolorów, materiałów i zastosowań.
Ważne jest również, aby pamiętać, że sposób, w jaki ludzie używają papieru, zmienia się. Papier uniwersalny zawsze będzie popularny w kopiarkach i drukarkach, ale dzięki postępowi technologicznemu i udoskonaleniom w zakresie drukarek cyfrowych, atramentowych i oprogramowania do projektowania wiele firm wykonuje więcej zadań drukowania we własnym zakresie. Klienci ci poszukują papieru wysokogatunkowego i specjalistycznego, a także różnych rozmiarów papieru, takich jak rozmiar 12 na 18 cali używany przez wiele drukarek cyfrowych.